Magazin online de produse alimentare: asa DA/ asa NU

Din ce in ce mai multi oameni isi deschid un magazin online cu produse alimentare sau produse perisabile.

In contextul crizei in care ne aflam, pentru multe firme care aveau poate doar o pagina de Facebook inainte, online-ul a devenit colacul de salvare.

Chiar saptamana aceasta, unul dintre localurile din zona mea a anuntat ca transforma barul in magazin alimentar, de unde oamenii pot comanda inclusiv produsele la usa.

Asa ca, pentru azi, m-am gandit sa fac un mini-manual cu sfaturi asa Da / asa NU pentru cei care se gandesc sa deschida un astfel de magazin.

M-am inspirat din articolul echipei Gomag, Cum gestionezi un magazin online cu produse alimentare, de unde puteti incepe si voi.

Sa vedem despre ce e vorba.

Site web pentru magazinul online

Daca vinzi deja produse alimentare in orice locatie din Romania, la nivel local, inseamna ca ai deja firma si cam stii ce autorizatii sunt necesare pentru comercializarea acestor produse.

Mai trebuie sa gasesti transportatori specializati si curieri care sa iti duca produsele la clienti.

In ceea ce priveste site-ul…

Asa DA

  • Adauga in magazinul online toate detaliile produselor tale, inclusiv tot ceea ce scrie pe eticheta (ingrediente, componenta, cantitati, alergeni, provenienta etc.)
  • Alege o platforma e-commerce care iti permite sa integrezi magazinul cu furnizorul tau de produse
  • Afiseaza clar un numar de contact rapid, pentru cei care prefera comenzile telefonice
  • Discuta cu un specialist pentru crearea paginii de termene si conditii, specificand toate informatiile pe care clientii trebuie sa le cunoasca

Asa NU

  • Nu ascunde informatiile legate de livrare sau retur, aceste sunt cele mai importante
  • Nu face totul manual, permite automatismelor din platforma de e-commerce sa iti lucreze in magazin (sa mute produse, sa le adauge anumite simboluri promotionale). De exemplu, cei de la Gomag il au pe GoBot.
  • Nu ascunde povestea magazinului tau – spune-le oamenilor cine se afla in spatele firmei, cum va implicati pentru ca ei sa aiba acces la produsele lor preferate.

Marketing pentru un magazin online cu produse alimentare

Promovarea produselor alimentare online poate parea infricosatoare la inceput. Dar adevarul e ca sa faci marketing online pentru mancare si alimente e o sarcina mega creativa si interesanta.

Asa DA

  • Pune accentul pe poze si video-uri de produs, in special cu produsul cand e folosit – in farfurii, langa un fel de mancare gata preparat, aranjat fancy pe masa.
  • Invata clientii cum sa iti foloseasca produsele alimentare – ofera-le retete sau sfaturi intr-o pagina speciala din magazin sau pe blog, sau poti sa iti faci un cont de Instagram unde postezi #retetazilei
  • Colaboreaza cu influenceri pe zona de food & health, chiar daca sunt bloggeri sau specialisti la nivel local (pot fi inclusiv bucatari cunoscuti in zona ta, un prieten care posteaza pe IG tot ce prinde in farfurie, si asa mai departe)

 

Asa NU

  • Nu promova doar poze cu produsele pe fundal alb, impachetate pentru vanzare – aceste poze nu trezesc papilele gustative ale clientilor
  • Nu lasa ca singura diferenta fata de ceilalti vanzatori sa fie pretul – ofera eventual ceva in plus la fiecare achizitie (o bomboana, o maslina, vorba vine)
  • Nu iti promova produsele doar in fata clientilor care aud acum prima data despre tine – ai grija si de clientii care au mai cumparat si trimite-le oferte si mesaje speciale, ca sa le dovedesti cat ii pretuiesti

Te gandesti sa iti faci un magazin online cu produse alimentare? Respecta sfaturile din articol, vezi si alte detalii din ghidul Gomag si treci la treaba!

Daca ai un astfel de magazin sau iti faci unul, de-abia astept sa il vad 🙂